23 Mayıs 2007 Çarşamba

İlk Adım Aklını Kullanmak

Matematikteki benzerlik gibi Yaşadığımız ortamda başarılı olduğunuz bir yöntem onu kullanmadığınız diğer ortamlarda da geçerli olabilir.
Satranç öğreniyorum yazısından alıntı:


* Kuracağımız plan rakibimizin tehditleriyle uyum içerisinde olmalı. Bunu Tarrasch'ın oyununda görebiliriz. d2 karesindeki kötü fili kurtarmak için kurduğu plan rakibin zayıf b2 piyonuna saldırmasıyla örtüştü ve Tarrasch bu planı uygularken çok da zorlanmadı. Sonucunda ise oyunu kaybetmek yerine belki de çok zor olan beraberliğe ulaştı.

* Hepimizin aşağı yukarı böyle konumlarda kaybettiği maçları vardır.Yapmamız gereken bu maçları analiz etmek ve kurduğumuz planların eksik yanını bulmaktır. Gelişmek istiyorsak kendi maçlarımızla ilgilenmeliyiz. "Ben en çok kendi maçlarımı analiz ederken ilerlediğimi hissettim." ve benzeri cümleleri çoğumuz duymuşuzdur. Peki kaçımız bunu uyguluyor?

* Plan kurmanın önemini bilmeyenler için şu bilindik sözü hatırlatalım "Yanlış bir plan , hiç plan kurmamaktan daha iyidir" Nasıl yani demeyin. Hiç kimse doğduğunda büyük usta değildi. Bugünlere yanlış planlar kurarak geldiler... Kuracak bir plan bulamıyorum diyorsanız. Tahtadaki en kötü taşınızı saptayın ve o­nu daha iyi bir kareye taşımak üzerine bir plan kurun. Evet bu işe böyle başlamak uygun olmaz mı?

Hiç yorum yok: